una bonita jornada en Xixón el 19-O

19 DE OCTUBRE. Día internacional contra la fractura hidráulica
Con el auspicio de un sol brillante, en el naútico de Xixón:

-primero El Quinto Elemento representó el panorama catastrófico que supondría el fracking en el mundo, en Asturias..

-luego el GrupodeMedio-Ambiente-del-15M-de-Xixón hizo su teatral representación antifracking, que incluye canciones y bailes,

Y después cantaron otros grupos, como la Colmena..

¡Que no, que no queremos fracking que no, Queno, que NO queremos fracking que NO¡

Y luego llegó el cuélebre a acompañar la campaña..

Entre todas..  se compartió amplia información sobre los planes de la fractura hidráulica en general y en Asturias, y la necesidad de ampliar el frente…las alianzas, los rechazos a esta práctica criminal…buscando alternativas saludables y sostenibles.

“actuar sí o sí es lo que nos toca, si no estamos perdidas..  hemos de unir nuestras fuerzas, por nuestras hijas, por nuestros mayores, por nuestra Tierra Madre..  No hay otro camino. Ser conscientes, despertar..ver el verdadero panorama general, y darse cuenta de que ingenuamente, sin saberlo, nos hallamos con frente abiertos en medio de una batalla hipócrita y desalmada contra los pueblos, como tantas veces en la historia la han llevado a cabo y siendo en esta ocasión disfrazada con diversos acuerdos que nos esclavizan sin paliativos, como el TLC, Tratado de Libre Comercio, que pone a las Naciones Soberanas a los pies de las Corporaciones y sus estructuras transnacionales con una despiadada guerra por otros medios..”

…decía el Quinto Elemento en el naútico de Xixón..
 
Para acabar con un: QUE SEPAN QUE NO LO PERMITIREMOS.

No al fracking, NO al fracking.  NO AL FRACKING.

http://www.youtube.com/watch?v=0YdRzV_KWkQ

Coincidiendo con esta celebración, dende La Plataforma Asturiana Anti-Fracking pidimos al Conseyu de Gobiernu del Principáu d’Asturies a cumplir cola proposición non de llei, aprebada pola Xunta Xeneral sobre les decisiones relatives a la estracción de recursos y d’oposición a la estracción de gas por fracking, y que se dirixa al Ministeriu d’Industria, Turismu y Comerciu pa que tala proposición s’aplique tamién, nel territoriu del Principáu d’Asturies, a los permisos de competencia estatal.

Pidimos tamién, a la Xunta de Gobiernu del Conceyu de Xixón; que’l so territoriu ta ocupáu dafecho polos permisos d’investigación d’hidrocarburos “Granda”; únicu permisu vixente nestos momentos n’ Asturies; que presente al plenu del conceyu, pa la so aprebación, una resolución escontra la estracción de gas al traviés de técniques non convencionales de fractura hidráulica (fracking) y manifieste una posición activa cola declaración de Xixón como “Conceyu Llibre de Fracking”.

Con estos pidimientos,  La Plataforma Asturiana Anti-Fracking súmase a les actividaes de Cantabria, Cataluña, País Valencia…. y va facer col mesmu mensaxe unánime que caracteriza la resistencia global: “fractura hidráulica, non, nin equí, nin nenyures”. Porque’l movimientu antifracking tien claro que nun queda llugar pa  la regulación d’esta  técnica. Los riesgos que trai son de tal magnitú que solo val una prohibición. Amás ye común la demanda d’abandonar el insostenible camín de los combustibles fósiles y dedicar todes estes perres y esfuerzos n’acelerar el necesariu y urxente cambéu escontra un modelu enerxéticu que tea basáu nel aforru enerxéticu y nes fontes renovables.

El movimientu escontra la fractura hidráulica consiguió que la mesma industria lu considere una torga importante pal desarrollu de l’actividá. Esta oposición social vino traduciéndose en moratories, prohibiciones, aumentos de la carga regulatoria, y abandonos de los proyectos per parte de les compañíes.

En concretu’l movimientu d’oposición consiguió que s’aprobaren más de 300 midíes escontra’l fracking en distintes comunidaes de los Estaos Xuníos incluyendo la prohibición nel estáu de Vermont. Consiguió prohibiciones y moratories en países como Francia (2), Bulgaria, Holanda, o Republica Checa. Contribuyó a entamar la resistencia n’Arxentina, Túnez, Arxelia, Marruecos, o Exiptu. Contribuyó a que se endureciren los marcos regulatorios en llugares como Australia. Retrasó l’actividá en países como la República d’Irlanda o Suráfrica o que la Unión Europea entame a tener en consideración los riesgos y reevalúe la so normativa. Y convenció a 262 europarlamentarios (más de 1/3) de que voten a favor d’una moratoria inmediata.

Nel Estáu español,  amás de delles provincies y cerca de 400 conceyos que se declararon yá llibres de fracking, son seis comunidades autónomes les que tomaron algún tipu de midida pa protexese de frañar el territorio, como Andalucía, Cataluña, La Rioxa, Navarra, Cantabria o Asturies onde una proposición non de llei, aprebada pol Plenu de la Xunta Xeneral del Principáu d’Asturies, encamienta al Conseyu de Gobiernu a promover una normativa responsable y coherente col principiu de precuru nes decisiones relatives a a la estracción de recursos, y d’oposición a la estracción de gas por fractura hidráulica.

Mapa:
http://fracturahidraulicano.wordpress.com(...)

La resistencia internacional contra la fractura hidráulica (fracking, en inglés) no para de crecer y de cosechar victorias. La primera edición del “Global Frackdown”, el Día internacional contra el fracking, en 2012, fue un éxito rotundo, a pesar de haberse convocado con mucha premura, con cerca de 200 actos en más de 20 países. Para la segunda edición de esta jornada de lucha, ya se ha duplicado el número de convocatorias de
2012, y se espera que muchas más se puedan realizar. Activistas de todo el mundo aunarán sus voces para pedir alto y claro una prohibición de esta técnica que ya ha contaminado acuíferos, suelos y aire allí donde se ha empleado de forma masiva para extraer las últimas migajas de combustibles fósiles del planeta.

La Plataforma contra la fractura hidráulica  se suma a este día  con el mismo mensaje unánime que caracteriza la resistencia global:
“fractura hidráulica, no, ni aquí, ni en ningún sitio”.

Porque el movimiento antifracking tiene claro que no cabe una regulación adecuada de la técnica. Los riesgos que conlleva son de tal magnitud que solo cabe una prohibición. Además es común la demanda de abandonar el insostenible camino de los combustibles fósiles y dedicar todo este valioso esfuerzo y dinero en acelerar el necesario y urgente cambio hacia un modelo energético que esté basando en el ahorro energético y en las fuentes renovables.

En el Estado español ya son seis comunidades autónomas las que han tomado algún tipo de medida para protegerse de la fractura hidráulica (Andalucía, Asturias, Cataluña, La Rioja, Navarra y Cantabria). Así mismo varias provincias y cerca de 400 municipios se han declarado ya libres de fracking.

Mientras tanto las compañías intentan puentear estas prohibiciones buscando el apoyo de gobiernos como el español, totalmente vendido a los intereses de la industria energética, para que aprueben normativas que les den garantía jurídica y blinden sus derechos en las negociaciones de tratados del libre comercio (como el tratado TTIP actualmente en negociación entre la UE y los EEUU) para poder perseguir legalmente las prohibiciones.

Tendrán enfrente sin embargo a toda una sociedad , como se ha recordado hoy  19 de octubre, ya que  no tienen licencia social para operar.

LISTADO ENTIDADES INTEGRANTES PLATAFORMA ASTURIANA ANTI-FRACKING
  • Agrupación APORMAs (Nava)
  • Asociación Asturiana de Amigos de la Naturaleza
  • Asociación Cultural Mediu Güeyu
  • Asociación de Comuneros del Agua de Castiellu La Rasa (Seloriu Villaviciosa)
  • Asociación de Criadores de Oveya Xalda Asturiana (ACOXA)
  • Asociación de Turismo Rural Comarca la Sidre (Turisidre)
  • Asociación de Vecinos de el Remediu (Nava)
  • Asociación de Vecinos de Niao (Cabranes)
  • Asociación de Vecinos de Madieu (Cabranes)
  • Asociación de Vecinos y Amigos de Llanes (AVALL)
  • Asociación de Vecinos por la Protección, Conservación y del Entorno Cabranes (Procodeca)
  • Asociación de Mujeres Semillas en Lila
  • Asociación Para la Defensa de las Abejas en el Principado de Asturias
  • Asociación Para el Fomento de la Artesanía de Calidad
  • Asturianistes Por Nava
  • Colectivo de Autogestión La Simiente de El Entrego
  • Compromisu por Asturies
  • Comunidad de Agua de Poreñu
  • Comunidad de Usuarios de Aguas de Giranes
  • Conceyu Abiertu
  • Coordinadora Asturiana de Agricultura Ecológica
  • Coordinadora de artesanos de la Comarca de la Sidra
  • Coordinadora Ecoloxista d’Asturies
  • Confederación de Asociaciones de Vecinos de Asturias
  • Ecoloxistas n’Aición
  • Federación de Asociaciones de Vecinos de Villaviciosa
  • Fundación Ecoagroturismo
  • Izquierda Unida
  • Verdes Asturianos