día de  la Soberanía Alimentaria
Vía Campesina en la COP17, en Durban:
la Agricultura Industrial calienta el planeta.
Los/as campesinos/as lo enfrían.

                 
 
El Movimiento Internacional campesino La Vía Campesina estará en la 17ª Conferencia de las Partes de la Convención Marco de las Naciones Unidas sobre el Cambio Climático que se celebrará en Durban, Sudáfrica del 28 de noviembre al 9 de diciembre 2011, en representación de  millones de pequeños productores de todo el mundo que practican la agroecología para detener el calentamiento de la Tierra.

En Durban, los miembros de La Via Campesina denunciarán el modelo de agricultura industrial como una de las principales causas del cambio climático. Expondrán las agresivas tácticas mundiales del agronegocio de la apropiación de la tierra que provoca el desplazamiento en masa de pueblos para la producción en monocultivo.

En general, los campesinos combaten las falsas alternativas al cambio climático, como las plantaciones de monocultivo, los mecanismos REDD, los mercados de carbono del suelo y los también llamados “Agricultura climáticamente inteligente”,  que en lugar de solucionar la crisis climática contribuyen al calentamiento del planeta.

En Durban, LVC participará en el Día de la Acción Global el 3 de diciembre, para exigir justicia social y climática.

El 5 de diciembre, todos los movimientos campesinos africanos celebrarán el Día de la Agroecología y la Soberanía Alimentaria para el enfriamiento de la Tierra, un acto simbólico para exigir el respeto por la causa campesina en el mundo.

Para acompañar estas acciones, n´Asturies, el dia 2 en la Cultural Gijonesa se prepara un taller sobre Soberanía Alimentaria.

Y el sabado 3 de diciembre, a las 12 hrs, una actividad de calle, en el paseo Begoña de Gijón, para el mismo reclamo de Soberanía Alimentaria, en Asturias y en el mundo, como clave para el enfriamiento de la Madre Tierra.

(con la representación de La Historia de las Cosas, a cargo del grupo de medio ambiente de 15-M-Xixón)

 

SOBERANÍA ALIMENTARIA

La Soberanía Alimentaria ye'l drechu que tienen los pueblos a producir los sos propios alimentos y a alimentar a la so población en cantidá y calidá suficiente, decidiendo les polítiques agraries que quieran tener. Ye una propuesta de la Via Campesina, organización mundial de sindicatos, que xune a más de 100 millones de pequeñes campesines y campesinos en tolos continentes.

Y esta propuesta faenla porque la situación de los campesinos y campesines en tol mundu ye permala por munches razones: mercaos internacionales inxustos, presión de la agroindustria, especulación, etc. En definitiva, poles polítiques capitalistes basaes n'acumulación de beneficios en manes de unos pocos.

Dende l'añu 1986, nel que entramos na UE, n'Asturies hay 60.000 campesinos y campesines menos. Nel Estau Español un millón menos. Y lo mesmo nel restu del mundu: 5 millones en Indonesia, 4 en Colombia, 5 en Brasil, etc.

La agricultura capitalista básase na intensificación, con un gran usu de insumos agroquímicos (abonos, pesticidas, etc), con una fuerte mecanización (y un usu mui altu de enerxía), con especialización (monocultivos) y gran tamaño (concentración de la propiedá de la tierra en poques manes). Ta fecha pa la esportación de materies primes, casi siempre de los paises emprobecíos a los desarrollaos, onde faen la tresformación (que ye onde saquen perres).

Nesti contestu les pequeñes campesines y campesinos nun puen sobrevivir. Nun compiten coles grandes esplotaciones, son frayaos poles multinacionales ya intermediarios que compren los sos productos a precios de miseria y van, poco a poco, desapaeciendo.

El resultáu d'esti conxuntu d'agroindustria y grandes cadenes de distribución ye penosu. La calidá de los nuesos alimentos ye mui baxa, con gran presencia de sustancies velenoses y continues crisis alimentaries (que siempre se dan nes grandes produciones). Y los precios van subir continuamente porque ya nun controlamos la producción de los nuesos alimentos. Vamos comer ca vegada peor y más caro.

Y nun podemos dexar de denunciar qu'hai más de mil millones de persones que pasen fame (200 millones más que fai 10 años). Eso nel momentu que más alimentos prodúcense nel planeta.

Les propuestes de les organizaciones que trabayamos alrodiu la soberanía alimentaria son diverses. Dalgunes tan dirixíes a los y les consumidores, como:

Priorizar el consumo de alimentos llocales, agroecolóxicos y de pequeñes productores.

Mercar directamente al productor, mediante grupos de consumo, en tiendes de comerciu xustu, pequeñu comerciu, mercaos, etc y evitar siempre les grandes superficies.

Cambiar la forma de comer: nun usar tantos precocinaos y cocinar más (y con menos carne).

Too esto, que pue parecer tan díficil, nun lo ye tanto (dafechu, hai muncha xente que lo fai). Hai que tomalo como un procesu y dir dando pasos pequeños pa conseguilo.

Otres midíes son polítiques, como la reforma agraria, la eliminación de les subvenciones a les esportaciones (les más na UE), la torga de los transxénicos, el respetu al mediu ambiente, la prohibición de dellos tóxicos, etc.

Cambiar la forma de consumir individualmente ye importante p'algamar coherencia, lexitimidá y sofitar proyectos de economía real nesti sen, pero lo más importante ye que eso vaya acompañao d'una llucha política por cambiar les rellaciones económiques y, poro, por superar y tresformar el sistema capitalista.

Y nesti procesu, como en casi toos, el capitalismu adáptase y recupera gran parte de les lluches: Guei podemos ver productos ecolóxicos, de comerciu xustu, llocales y lo que queramos nes grandes superficies, pero nun ye más que marketing con causa. Ye una forma de decir que pues escoyer entre la comida bona y la mala. Sólo tienes que pagalo.

Esa nun ye la nuesa llucha.
Pa nos comer sano, respetando al medio ambiente y sin esplotar a naide nun ye una opción.
Ye un drechu qu'hai qu'algamar pa toos y toes.

 
Campaña Asturiana pola Soberanía Alimentaria.